Sa chuid seo tá ábhair na foghlama gairmiúla agus na hacmhainní tacaíochta is féidir a úsáid chun cabhrú le forbairt ghairmiúil ar bhonn aonair agus faoi stiúir na scoile a bhaineann le Reading Recovery.
Forléargas ar Reading Recovery:
Is clár litearthachta scoilbhunaithe, ghearrthéarmach é Reading Recovery atá deartha do leanaí i naíonáin shinsearacha agus i rang a haon (idir cúig bliana naoi mí agus sé bliana sé mhí d’aois) a n-aithnítear gurb iad na gnóthachtálaithe litearthachta is ísle tar éis bliana ar scoil. Is idirghabháil luathlitearthachta í atá bunaithe ar thaighde críochnúil agus fianaise-bhunaithe.
Múintear páistí ina n-aonar ag múinteoir sainoilte ar feadh 30 nóiméad sa lá ar feadh 12-20 seachtain. Is é an sprioc atá ann go mbeidh na páistí ina bhfoghlaimeoirí litearthachta éifeachtacha agus éifeachtúla a bheidh in ann obair a dhéanamh laistigh de mheánréimse feidhmíochta sa seomra ranga. In Éirinn, baineann ceathrar as gach cúigear páistí an sprioc sin amach go seasta.
Cliceáil anseo chun rochtain a fháil ar thaighde agus ar mheastóireacht ar éifeachtúlacht Reading Recovery mar idirghabháil litearthachta.
Cliceáil anseo chun rochtain a fháil ar shonraí agus ar fhaisnéis faoi Reading Recovery i gcomhthéacs na hÉireann.
Forléargas ar Fhorbairt Ghairmiúil Tosaigh:
Chun a bheith i do mhúinteoir Reading Recovery, ní mór páirt a ghlacadh i gclár creidiúnaithe um Fhorbairt Ghairmiúil Tosaigh (FGT) Reading Recovery arna mhúineadh ag Ceannaire Múinteoirí Reading Recovery i gceann d’ocht n-ionad in Éirinn. Bronntar teastas ó Institiúid an Oideachais, Coláiste na hOllscoile, Londain ar mhúinteoirí a n-éiríonn leo an cúrsa a chríochnú.
Éilítear ar an múinteoir:
Freastal ar 20-22 seisiún IPD (neamh-inionadaithe) ina nIonad Ainmnithe Reading Recovery.
Dhá cheacht ar a laghad a mhúineadh taobh thiar de scáthán aontreo, ag a nIonad Reading Recovery áitiúil, a bhreathnaíonn an grúpa agus a ndéanann siad plé orthu.
Obair a dhéanamh le ceathrar páistí ag aon tráth áirithe ar bhonn aonair ar feadh leathuair an chloig gach lá (2.5 uair an chloig de ghnátham teagaisc).
Tacaíocht bhreise a fháil i bhfoirm ceithre nó sé chuairt ó Cheannaire Múinteoirí Reading Recovery.
Cuairteanna breathnóireachta a dhéanamh ar chomhghleacaithe Reading Recovery agus cuairteanna a thabhairt orthu.
Iarrtar ar an scoil freisin múinteoir eile a scaoileadh saor le hoiliúint a fháil mar Nascmhúinteoir Reading Recovery a thacóidh le Múinteoir Reading Recovery le measúnuithe. Is lá neamh-inionadaithe é seo.
Sonraí a bhailiú agus a chur isteach.
Forléargas ar Fhorbairt Ghairmiúil Leanúnach:
Tar éis an bhliain IPD a chríochnú go rathúil, leanfaidh múinteoir Reading Recovery sa ról seo, ar feadh tréimhse cúig bliana de ghnáth.
Chun creidiúnú a choinneáil, ní mór don mhúinteoir:
Freastal ar 6 sheisiún CPD (neamh-inionadaithe) in aghaidh na bliana ina nIonad Reading Recovery ainmnithe.
Ceacht amháin ar a laghad a mhúineadh taobh thiar de scáthán aontreo, ina n-ionad áitiúil, a bhreathnaíonn an grúpa agus a ndéanann siad plé air.
Leanaí a mhúineadh de réir Reading Recovery (ceathrar sa lá de ghnáth).
Cuairteanna a fháil ó chomhghleacaithe agus cuairteanna a thabhairt orthu.
Cuairteanna inscoile agus tacaíocht a fháil ón gCeannaire Múinteoirí.
Sonraí a bhailiú agus a chur isteach.
An fhianaise ó thuarascálacha bliantúla a úsáid chun bonn eolais a chur faoin teagasc agus faoin bhfoghlaim.
SSaineolas litearthachta a roinnt chun cumas a fhorbairt laistigh den scoil.
Osclaíonn an próiseas Léirithe Spéise d’Fhorbairt Ghairmiúil Reading Recovery i dTéarma 2 gach bliain. Breithnigh an méid seo a leanas sula gcuirfidh tú léiriú spéise isteach.
An bhfuil Reading Recovery oiriúnach do mo chomhthéacs scoile
Chun Reading Recovery a chur i bhfeidhm, beidh ar do scoil:
Cohórt a bheidh inti d’ochtar léitheoirí ar a laghad a bhíonn ag streachailt in aghaidh na bliana, idir cúig bliana naoi mí agus sé bliana sé mhí d’aois.
Amchlár a shocrú do mhúinteoir Reading Recovery le bheith ag obair le ceathrar páistí ina n-aonar in aghaidh an lae ar feadh 30 nóiméad in aghaidh an pháiste (2.5 uair an chloig sa lá lena n-áirítear daltaí a athrú thart).
Iompar leanaí chuig ionad Reading Recovery a eagrú (2 uair in aghaidh na bliana ar a laghad) a bheidh le múineadh ag do mhúinteoir taobh thiar de scáileán dhá threo.
Tiomantas a thabhairt an múinteoir a leithdháileadh le feidhmiú mar mhúinteoir Reading Recovery le riar iomlán cásanna ar feadh tréimhse cúig bliana.
A chinntiú go mbíonn faill ag do mhúinteoir Reading Recovery ceathrar páistí a mhúineadh gach lá agus nach sanntar dualgais eile dó/di a chuirfeadh isteach ar shláine Reading Recovery.
An múinteoir Reading Recovery a scaoileadh saor don líon riachtanach seisiúin forbairt ghairmiúil ag a n-ionad Reading Recovery gach bliain.
Critéir le breithniú agus múinteoir á roghnú le haghaidh IPD:
Riachtanach:
Múinteoirí buana probháidithe a bhíonn ar scoil 5 lá sa tseachtain.
Ar fáil chun freastal ar gach seisiún forbairt ghairmiúil i rith na bliana.
Iarratasóir deonach atá sásta iad féin a thiomnú do chúrsa chomh dian sin.
Toilteanach saineolas a roinnt agus tionscnaimh litearthachta a stiúradh sa scoil.
Inmhianaithe:
Taithí luathbhlianta.
Díograiseach.
Solúbtha agus oscailte d’fhoghlaim nua.
Toilteanach athmhachnamh a dhéanamh.
Leithdháileadh áiteanna Reading Recovery:
Tabhair faoi deara le do thoil go bhfuil ró-éileamh mór ar Reading Recovery. Is de réir stádas DEIS ar an gcéad ásc a leithdháiltear áiteanna.
D’fhéadfaí áiteanna breise a dhiúltú do scoil, áfach, beag beann ar a stádas, sna cásanna seo a leanas:
Tá go leor múinteoirí Reading Recovery oilte ar an bhfoireann cheana féin chun an idirghabháil a chur i bhfeidhm go rathúil.
Níl cohórt leordhóthanach léitheoirí a bhíonn ag streachailt sa scoil (ar a laghad 8 bhfoghlaimeoir litearthachta a bheith ag streachailt sa réimse aoise cúig bliana naoi mí go sé bliana sé mhí a bhfuil bliain amháin déanta acu ar scoil) chun Reading Recovery a chur i bhfeidhm go rathúil ar bhonn leanúnach.
Níl Reading Recovery á cur i bhfeidhm faoi láthair chun an éifeacht is mó is féidir a bhaint amach, m.sh., bíonn 2 mhúinteoir Reading Recovery ag tógáil beirt pháistí in ionad 4 nó ath-imlonnaíodh múinteoir Reading Recovery laistigh den tréimhse 5 bliana.
Beidh leithdháileadh áite ag brath ar fhreastal an phríomhoide ag cruinniú eolais Reading Recovery i dTéarma 3.