Sa chuid seo tá na hábhair foghlama gairmiúla agus na hacmhainní tacaíochta is féidir a úsáid chun tacú le forbairt ghairmiúil aonair agus faoi stiúir na scoile a bhaineann le Reading Recovery.
Forbhreathnú ar Reading Recovery:
Is clár litearthachta scoilbhunaithe, gearrthéarmach é Reading Recovery atá deartha do leanaí i naíonáin shinsearacha agus i rang a haon (idir cúig bliana naoi mí agus sé bliana sé mhí d’aois) a aithnítear mar na gnóthachtálaithe litearthachta is ísle tar éis bliana ar scoil. Is idirghabháil luathlitearthachta atá bunaithe ar thaighde críochnúil agus fianaise-bhunaithe é.
Múintear páistí ina n-aonar ag múinteoir sainoilte ar feadh 30 nóiméad sa lá ar feadh 12-20 seachtain. Is é an sprioc atá ann ná go mbeidh na páistí ina bhfoghlaimeoirí litearthachta éifeachtacha agus éifeachtúla atá in ann oibriú laistigh de mheánréimse feidhmíochta sa seomra ranga. In Éirinn, baineann ceathrar as gach cúigear páistí an sprioc sin amach go seasta.
Cliceáil anseo chun rochtain a fháil ar thaighde agus meastóireacht ar éifeachtúlacht Breith ar an Léitheoireacht mar idirghabháil litearthachta.
Cliceáil anseo chun rochtain a fháil ar shonraí agus ar fhaisnéis faoi Breith ar an Léitheoireacht i gcomhthéacs na hÉireann.
Forbhreathnú ar Fhorbairt Ghairmiúil Tosaigh:
Chun a bheith i do mhúinteoir Reading Recovery, ní mór páirt a ghlacadh i gclár creidiúnaithe um Fhorbairt Ghairmiúil Tosaigh Reading Recovery (IPD) arna mhúineadh ag Ceannaire Múinteoirí Reading Recovery i gceann de sheacht n-ionad in Éirinn. Bronntar teastas ón Institute of Education, University College London ar mhúinteoirí a n-éiríonn leo an cúrsa a chríochnú.
Éilítear ar an múinteoir:
Freastal ar 20-22 seisiún IPD (neamh-inionadaithe) ina nIonad Ainmnithe Reading Recovery.
Oibriú le ceathrar páistí ag aon am amháin ar bhonn aonair ar feadh leathuair an chloig gach lá (2.5 uair an chloig de ghnátham teagaisc).
Múin dhá cheacht ar a laghad taobh thiar de scáileán dhá threo a bhreathnaíonn agus a phléann an grúpa.
Tacaíocht bhreise a fháil i bhfoirm ceithre nó sé chuairt ón gCeannaire Múinteoirí Reading Recovery.
Cuairteanna breathnóireachta a dhéanamh agus glacadh leo ó chomhghleacaithe Reading Recovery.
Iarrtar ar an scoil freisin múinteoir eile a scaoileadh le hoiliúint a fháil mar Mhúinteoir Nasc Reading Recovery a thacóidh leis an Múinteoir Reading Recovery le measúnuithe. Is lá neamh-inionadaithe é seo.
Sonraí a bhailiú agus a chur isteach.
Forbhreathnú ar Fhorbairt Ghairmiúil Leanúnach:
Tar éis an bhliain IPD a chríochnú go rathúil, leanfaidh an múinteoir Reading Recovery sa ról seo, ar feadh tréimhse cúig bliana de ghnáth.
Chun creidiúnú a choinneáil, ní mór don mhúinteoir:
Freastal ar 6 sheisiún CPD (neamh-inionadaithe) in aghaidh na bliana ina nIonad Reading Recovery ainmnithe.
Múineadh do leanaí i Reading Recovery (ceithre cinn in aghaidh an lae de ghnáth).
Freastal ar shé sheisiún d’Fhorbairt Ghairmiúil Leanúnach in aghaidh na bliana (neamh-inionadaithe).
Cuairteanna comhghleacaí a fháil agus a dhéanamh.
Cuairteanna inscoile agus tacaíocht a fháil ón gCeannaire Múinteoirí.
Sonraí a bhailiú agus a chur isteach.
An fhianaise ó thuarascálacha bliantúla a úsáid chun bonn eolais a chur faoin teagasc agus faoin bhfoghlaim.
Saineolas litearthachta a roinnt chun cumas a fhorbairt laistigh den scoil.
Osclaíonn an próiseas Léirithe Spéise d’Fhorbairt Ghairmiúil Reading Recovery i dTéarma 2 gach bliain. Smaoinigh ar an méid seo a leanas sula gcuireann tú léiriú spéise isteach.
An bhfuil Reading Recovery oiriúnach do mo chomhthéacs scoile
Chun Reading Recovery a chur i bhfeidhm, beidh na nithe seo a leanas ag teastáil ó do scoil:
Cohórt d’ochtar léitheoirí ar a laghad atá ag streachailt in aghaidh na bliana a bheith acu, idir cúig bliana naoi mí agus sé bliana sé mhí d’aois.
Chun amchlár a chur ar fáil don mhúinteoir Reading Recovery chun oibriú le ceathrar páistí ina n-aonar in aghaidh an lae ar feadh 30 nóiméad in aghaidh an pháiste (2.5 uair an chloig sa lá, athrú daltaí san áireamh)
Iompar leanaí chuig an ionad Reading Recovery a eagrú (2 in aghaidh na bliana ar a laghad) a bheidh le múineadh ag do mhúinteoir taobh thiar de scáileán dhá threo
Tiomantas a thabhairt an múinteoir a leithdháileadh chun oibriú mar mhúinteoir Reading Recovery le riar cásanna iomlán ar feadh tréimhse cúig bliana.
A chinntiú go gcuirtear ar chumas do mhúinteoir Reading Recovery ceathrar páistí a mhúineadh gach lá agus nach sanntar dualgais eile dó/di a chuirfeadh isteach ar shláine Reading Recovery.
An múinteoir Reading Recovery a scaoileadh don líon riachtanach seisiún forbartha gairmiúla ag a n-ionad Reading Recovery gach bliain
Critéir le breithniú agus múinteoir á roghnú le haghaidh IPD:
Riachtanach:
Múinteoirí buana probháide atá ar scoil 5 lá sa tseachtain.
Ar fáil le freastal ar gach seisiún forbartha gairmiúla i rith na bliana.
Iarratasóir deonach atá sásta iad féin a thiomnú do chúrsa chomh dian sin.
Toilteanach saineolas a roinnt agus tionscnaimh litearthachta a stiúradh sa scoil.
Inmhianaithe:
Taithí luathbhlianta.
Díograiseach.
Solúbtha agus oscailte d’fhoghlaim nua.
Toilteanach machnamh a dhéanamh.
Áiteanna Reading Recovery a Leithdháileadh:
Tabhair faoi deara le do thoil go bhfuil ró-éileamh mór ar Reading Recovery. Leithdháiltear áiteanna ar an gcéad ásc de réir stádas DEIS.
Sna cásanna seo a leanas, áfach, d’fhéadfaí áiteanna breise a dhiúltú do scoil beag beann ar stádas sna cásanna seo a leanas:
Tá go leor múinteoirí oilte Reading Recovery ar an bhfoireann cheana féin chun an idirghabháil a chur i bhfeidhm go rathúil.
Níl cohórt leordhóthanach léitheoirí atá ag streachailt sa scoil (ar a laghad 8 bhfoghlaimeoir litearthachta atá ag streachailt sa raon aoise cúig bliana naoi mí go sé bliana sé mhí a bhfuil bliain amháin críochnaithe acu ar scoil) chun Reading Recovery a chur i bhfeidhm go rathúil ar bhonn leanúnach.
Níl Reading Recovery á chur i bhfeidhm faoi láthair chun an éifeacht is mó is féidir a bhaint amach, m.sh., 2 mhúinteoir Reading Recovery a thógann beirt pháistí in ionad 4 nó ath-imlonnaíodh an múinteoir Reading Recovery laistigh de 5 bliana.
Beidh leithdháileadh áite ag brath ar fhreastal an phríomhoide ag cruinniú eolais Reading Recovery i dTéarma 3.